divendres, 13 de febrer del 2009

BOIG PER TU...


En el desé aniversari del traspàs de Carles Sabater, for ever... Per tota la gent que estimem i ens estima, Boig per tu. Per mí, una de les millors cançons d'amor en llengua catalana.

(Sant Valentí -un foraster colat al santoral pels amics del Tall Anglés- també està en recessió. És per això que no s'accepten dedicatòries. Oi que m'entens? A més a més, avui som a 13 de febrer -no t'oblides- i per això tampoc no he penjat les fotos que tu voldries, ni pense fer-te la còpia d'aquell CD que tant t'agrada... sí, l'enregistrat amb la lletra K, el de les cançons lentes. Efectivament: K-Lentes. Demà serà un altre dia qualsevol!).
.............................................................................................................................



A la terra humida escric
nena estic boig per tu,
em passo els dies
esperant la nit.

Com et puc estimar
si de mi estàs tan lluny
servil i acabat
boig per tu.

Sé molt bé que des d'aquest bar
jo no puc arribar on ets tu,
però dins la meva copa veig
reflexada la teva llum, me la beuré
servil i acabat boig per tu.

Quan no hi siguis al matí,
les llàgrimes es perdran
entre la pluja
que caurà avui.

Em quedaré atrapat
ebri d'aquesta llum
servil i acabat
boig per tu.

Sé molt bé que des d'aquest bar
jo no puc arribar on ets tu,
però dins la meva copa veig
reflexada la teva llum, me la beuré
servil i acabat boig per tu.


============================================================

5 comentaris:

Anònim ha dit...

En un rànking de qualitat i popularitat, jo situaria "Boig per tu" just després de "Paraules d'amor". Dos obres d'art!!

Anònim ha dit...

També hi ha CRIATURA DOLCÍSSIMA (Fuster/LLach: un duet mític):
"Criatura dolcíssima, que fores
la sola riba, un deix d’idea,
la mà que entre les meues perdurava!
No sé si m’estimaves: t’estimava
i això era tot, i això era prou,
i els nostres cossos obraven en llur glòria.

Érem hostes del bes i la insistència,
i et sabia ma carn meravellada
i argument negador de la nostàlgia.

Tenies dinou anys, i a punt la joia,
i esperança de mi en les teues galtes.
Jo t’intentava noms i altres carícies.

Vindrà l’hora de veure dins els versos
i algú dirà de mi: heus ací un home
que moria allarat en clars abismes.

¿Però no hi trobaran ta pau, tos muscles,
la teua olor completa penetrant-me?
¿No hi llegiran ton nom amb un bell pànic?".

I una altra: "No hi havia a València, dos amants com nosaltres... car d'amants com nosaltres, en son parits ben pocs" (un altre duet mític de gran qualitat: Estellés/Montllor).

Però "Boig per tu", malgrat tot (sense ser una lletra excel·lent, ni cap melodia de l'altre món, va calar molt més entre el jovent actual).
Miki Eldelamoto.

Anònim ha dit...

No només d'amor, sota el meu parer una de les millors cançons en català de tots els temps!!!
a l'espanya profunda fins i tot desconeixen que l'original és en català (Luz csal en va fer una versió en castenallo).

Anònim ha dit...

Sens dubte és la segon o tercera, crec que la més gran canço escrita en llengua catalana és "quan somrius"...

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

Laulauenlaseuatinta

Quan Vila-real era un poble (Rafael Beltrán / Antoni Pitarch)

Calendari de Lliga 2023/24 (1ª volta)

Calendari de Lliga 2023/24 (2ª volta)

Els més visitats

La meva llista de blogs

El topònim Vila-real a la Península Ibèrica

Vila-real a rajaploma

TV3 EN DIRECTE

Horaris LligaBBVA

Dominio Casilda

Visualitzacions de pàgina l'últim mes