dimecres, 23 de desembre de 2009

BLOG NADAL, BON NADAL



...I en la terra pau a les dones i als hòmens que mai s'han corromput, ni tan sols comprant dècims de loteria per blanquejar, perquè seu és l'infern dels impostos i l'injust regne d'Hisenda, perquè són els que, realment, ens trauran de la crisi, perquè són els que, de veres, es mereixen tots els bons desitjos que, hipòcritament o no, ens fem molta gent aquests dies nadalencs.



Als companys bloguers, caganers globals, caganers locals (també n'hi ha, i molts!), blocaires, lectors, amics que em feu comentaris, anònims desconeguts, anònims coneguts, a tots molta salut i felicitat perquè, diuen, dels errors que cometem sempre s'aprén i, malgrat tot, la crisi pot aportar-nos molts coneixements pràctics que, esperem, siguen efímers i no massa durs si sabem encarar-los des de la força que ens dóna l'amor, l'amistat, el sentiment i, en definitiva, la unió amb els més pròxims i la fe en el futur.

NADALA DE LA CRIDA
(Miquel Peris i Segarra)

Pastorets, veniu,
voreu un estel
que dorm al caliu
de l'Ama del Cel.
La nit tremolava
gelada de fred.
Damunt de la palla
jau nu Jesuset.

Bonic angelet,
pels camins del cel
li porta al Xiquet
llesquetes amb mel.
Veniu tots, veniu,
i qui ha nat voreu.
Mirant-se'l, s'enriu
la Marededéu.

Es ros com l'albada,
tan blanc com la neu,
més dolç que la veu
que té l'estimada.
Sa mare filava,
el fillet dormia,
son pare vetllava
i la neu caïa.

Veniu tots, veniu,
vorem el Xiquet
que, dormint, somriu
gelant-se de fred.


....................



BON NADAL des de Vila-real !!!
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1 comentari:

Anònim ha dit...

La familia de Nazareth no es el modelo tradicional

1. La tesis sobre la denominada familia tradicional defendida por el cardenal Antonio María Rouco presenta quiebras e interrogantes. El cardenal afirma con contundencia: "La Sagrada Familia de Nazareth es el modelo insuperable y decisivo para poder vivir en plenitud la riqueza de la gracia del matrimonio cristiano".

2. Unos dos mil años antes de la concentración madrileña del pasado domingo, una joven soltera, María, queda embarazada antes de que conviva matrimonialmente con su esposo José. Una situación tal no forma parte de los esquemas de la denominada familia tradicional.

3. Una pareja constituye la denominada familia tradicional con la voluntad expresa de tener hijos, quizás muchos. La voluntad de la pareja formada por María y José no es ésta puesto que ambos, según Rouco, sólo tienen un hijo, Jesús.

4. Otra cosa es que la tesis de Rouco no se ajuste a los textos evangélicos. Las gentes de Nazareth dicen de Jesús, según Mateo 13, 55: "¿No es ése el hijo del carpintero? ¿No se llama María su madre, y sus hermanos, Jaime, José, Simón y Judas? Y sus hermanas ¿no viven entre nosotros?".

5. El mensaje evangélico de Jesús pone la institución familiar en un lugar que no es precisamente el tan encumbrado por algunos jerarcas eclesiásticos. "La gente estaba sentada a su alrededor y le decían: tu madre y tus hermanos están fuera y te buscan. Jesús les respondió: ¿Quiénes son mi madre y mis hermanos? Mirando a los que estaban sentados a su alrededor dijo: Estos son mi madre y mis hermanos. El que cumple la voluntad de Dios, ése es mi hermano, mi hermana y mi madre" (Marcos, 3, 32-35)

6. Cabe efectuar una interpretación razonable y posible. Tiene más valor una relación amorosa, con o sin vínculos jurídicos y de sangre, que una relación sin amor, con o sin estos vínculos. En todo caso, según Jesús, lo determinante es el amor de la pareja, no el vínculo jurídico o sanguíneo.

Oriol Domingo, 29/12/2009 (La Vanguardia).-

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