dimecres, 9 de juliol del 2008

EL TREN ÉS DE TOTS, QUE NO MOGUEN L'ESTACIÓ DE VILA-REAL


L'estació de Renfe, ara d'ADIF (Administador d'Infrastructures Ferroviàries de l'Estat), de Vila-real presenta un estat lamentable des de fa molts anys, i axò que, entre València i Castelló, és amb diferència la que compta amb un trànsit de passatgers més elevat.

L'èxit en l'ús de l'estació de Vila-real, tant pels propis vila-realencs com dels que venen a treballar i/o a visitar-nos, rau en la proximitat al cor de la ciutat (a menys d'1 quilòmetre de la Plaça de la Vila).

Aquesta és una raó de pes, entre d'altres, per lamentar no solament el seu estat actual en quant a brutícia, mobiliari i instal·lacions, sinó per reivindicar la seua permeabilització ja que, encara, constitueix una important barrera per la mobilitat dels vianants (hi ha molts magatzems de taronja i d'altres activitats secundàries i terciàries a l'altra banda de la via), dels vehicles a motor de tot tipus (només hi ha un pas subterrani que s'inunda cada vegada que cauen quatre gotes i dificulta l'accés a l'Hospital Comarcal de La Plana) i, fins i tot, per al creixement urbanístic de Vila-real donat que talla, radicalment, el traçat dels carrers de la Vila (només el Pont de la Gallega és una segona alternativa per salvar la via a la part nordest de la ciutat).

Als darrers anys, amb l'excusa del trasllat de l'estació cap al terme de Borriana (iniciativa que l'equip de govern reivindica com si fora una competència pròpia), els governs centrals de l'Estat han passat completament de gastar-se un duro, ni un euro a l'estació de Vila-real: ni durant els 8 anys de mandat d'Aznar (1996-2004), ni els 4 que porta Zapatero (2004-2008), no s'ha instal·lat ni un miserable pontet metàl·lic per a vianants (sobretot pensant en les dones dels magatzems de taronja), perquè el més normal hauria estat permeabilitzar la via amb passos subterranis i en altura.

Per la seua banda, l'Ajuntament de Vila-real hauria pogut fer més força o avançar uns diners per construir, almenys, els passos de vianants en altura que, en cas de traslladar-se l'estació (Sant Pasqual i el govern central no ho vullga!), tampoc resultaria una inversió tan elevada davant el malbaratament dels diners públics dels vila-realencs en obres que li corresponen pagar a la Generalitat Valenciana (Ronda Sud-oest, carretera d'Onda, Biblioteca, etc.).

El BLOC NACIONALISTA VALENCIÀ de Vila-real va llançar ahir una iniciativa de recollida de firmes i repartiment d'enganxines amb el lema, EL TREN ÉS DE TOTS, QUE NO MOGUEN L'ESTACIÓ que tindrà una fase més intensiva a partir de setembre quan, amb la baixada de la Mare de Déu de Gràcia el divendres anterior al primer diumenge de setembre (enguany el 5), retornen totes les conciutadanes i els conciutadans de Vila-real a la rutina diària d'aquest gran poble, petita ciutat.

Aquesta campanya fou presentada ahir en roda de premsa per Maria Gràcia Molés (regidora i diputada provincial del BNV), Pasqual Batalla(regidor del BLOC) i el que subscriu, Antoni Pitarch, com a Secretari Local del BLOC de Vila-real.


DOSSIER DE PREMSA







Laulauenlaseuatinta

Quan Vila-real era un poble (Rafael Beltrán / Antoni Pitarch)

Calendari de Lliga 2024/25

Vila-real, la nostra ciutat (1274-2024)

Els més visitats

El topònim Vila-real a la Península Ibèrica

Vila-real a rajaploma

TV3 EN DIRECTE

Horaris LligaBBVA

Dominio Casilda

Visualitzacions de pàgina l'últim mes