dilluns, 7 de juny del 2010

L'HORA DECISIVA DE L'EIX MEDITERRANI



Aquesta entrevista demostra la marginació del govern central (l'anterior de José Maria Aznar i la ministra Isabel Tocino i/o l'actual si no demostren el contrari a la reunió que celebraran a Saragossa els ministres de transports de la Unió Europea) sobre els territoris de l'Eix Mediterrani, és a dir, Múrcia, València i Catalunya, sobre tot, ja que Andalusia participarà tant d'un Eix Central com d'un Corredor Mediterrani perquè Algesires, objectivament, és la porta del nord d'Àfrica i, per tant, l'entrada marina del sud a Europa.

Decidir fer passar les mercaderies que van a Europa per l'Eix Central (Algesires - Sevilla - Madrid - Tolosa), és pura ideologia ja que, segons l'entrevistat Germà Bel (catedràtic d'economia de la Universitat de Barcelona), no té cap fonament econòmic.

Si voleu més informació, cliqueu el vídeo de la TV3 ja que aquestes emissions a la carta no poden prohibir-les ni als camps, ni a les ciutats, ni a les pantalles del vostre ordinador... per què Camps segueix volent posar portes als camps?



De res!
===============================================

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Pura ideologia centralista, és a dir, nacionalista espanyola, mesetària i castellana.
Espanya, amb el PP i amb el PSOE, segueix sent "Madrid y provincias" (territoris anexats, subjugats i governats per la metròpoli central).
"Una, grande..." i lliure? Pregunteu-li-ho a Garzón.

Anònim ha dit...

La patronal catalana Cecot ha pedido hoy al ministro de Fomento, José Blanco, que "priorice" el corredor ferroviario del Mediterráneo frente al eje central pirenaico, ante en encuentro de ministros de Transporte de la Unión Europea que tiene lugar hoy y mañana en Zaragoza.
La organización de empresas se ha mostrado "sorprendida" por el hecho que la reunión se celebre en la capital de Aragón -principal beneficiaria de un eje ferroviario central- y ha recordado que varias grandes empresas "han justificado las causas para no apostar por esta infraestructura, por irracional".
En este sentido, Cecot ha advertido que la opción central es "más cara y alejaría a los grandes puertos de Barcelona y Valencia", y ha señalado que "el 40% de la economía del país pasa por el corredor mediterráneo".
La patronal ha criticado al Gobierno por "anteponer criterios políticos a económicos, a pesar de que las inversiones no sean sostenibles ni ayuden a reactivar la economía", y ha apuntado que "no hay ninguna línea de AVE que sea rentable con la excepción de la línea Barcelona-Madrid.
EFE

Anònim ha dit...

BICENTRALISMO ESPAÑOL (PP+PSOE), 10
PERIFERIA MEDITERRANEA, 0 (¿?)

El corredor ferroviario, que unirá Sines (Portugal) y Algeciras con Madrid, Zaragoza y París, ha recibido hoy el respaldo unánime de las comunidades que atraviesa en un acto de apoyo, auspiciado por Aragón, cuyo presidente, Marcelino Iglesias (PSOE), ha asegurado que hoy simbólicamente se ha puesto la primera traviesa.
El acto de apoyo, en la sede de las Cámaras de Comercio de Madrid, ha derivado en una declaración conjunta de las comunidades de Aragón (PSOE), Madrid (PP), Extremadura (PSOE), Castilla-La Mancha (PSOE) y Andalucía (PSOE), a la que también se han sumado las respectivas Cámaras de Comercio y confederaciones de empresarios, en la que se emplaza a la "realización urgente" de este proyecto, que permitirá agilizar la distribución de mercancías provenientes de Asia, África y América.
Dos presidentes autonómicos han asistido a este acto: su promotor, el presidente del Gobierno de Aragón, Marcelino Iglesias (PSOE), y la presidenta de la Comunidad de Madrid, Esperanza Aguirre (PP), además de representantes del resto de las comunidades autónomas, los embajadores de Francia, Portugal y Marruecos, empresarios y Cámaras de Comercio.
EFE.

TONI PITARCH ha dit...

A Espanya els trens de mercaderies (obsolets pel traçat radial) només transporten el 4%, front al 18% i, fins i tot, el 20% de la resta d'Europa: aquesta xarxa de ferrocarrils decimonònica ha fet de la Península el territori del camió, però sembla que els camions seguiran per la costa mediterrània en un Estat de "botijo y pandereta" perquè tots els camins han de continuar passant per Madrid...

TONI PITARCH ha dit...

Aquesta vesprada, venint de la UJI on els meus alumnes estan de Selectivitat (fins divendres), m'ha arribat la notícia: Enric Portalés és el nou president de la Caixa Rural de Vila-real!

Des d'aquest blog, vull felicitar-lo, públicament, perquè en temps de crisi no està gens malament saber que hi ha algun amic que, almenys, podrà arribar a final de mes...

Ara, seriosament, i de part d'un modest soci, moltes felicitats i, sobre tot, molta sort!

Anònim ha dit...

El consejo rector de la Caixa Rural Vila-real formalizó, en la reunión extraordinaria celebrada la noche del martes, el reparto de cargos del ente que dirigirá en los próximos años la entidad financiera. Así, tras el presidente, Enric Portalés, están Joan Batalla en la vicepresidencia; y Celina Candau, como nueva secretaria.

Asimismo, el consejo rector se completa con un total de nueve vocalías, que quedan en manos de Llorenç Rubert, José Pascual Sancho, Vicente Pesudo, Remedios Herrero, José Balaguer, Santiago Ramos, Ana Candau, Manuel Viciedo y Enrique Cortés. Y como suplentes están Samuel Garrido, José Llop, Juan José Ortells y Tomás Nebot.

Mediterráneo

Laulauenlaseuatinta

Quan Vila-real era un poble (Rafael Beltrán / Antoni Pitarch)

Calendari de Lliga 2024/25

Vila-real, la nostra ciutat (1274-2024)

Els més visitats

El topònim Vila-real a la Península Ibèrica

Vila-real a rajaploma

TV3 EN DIRECTE

Horaris LligaBBVA

Dominio Casilda

Visualitzacions de pàgina l'últim mes