Des del proppassat 24 de maig, la ciutat de Vila-real compta amb una nova atracció, en forma d’experiència sensorial, per a tots els públics.
Si el remodelat Estadi de La Ceràmica ja era el punt més visitat de la ciutat, no només quan hi ha competicions futbolístiques oficials, a més de comptar amb una sèrie de restaurants per a tots els paladars, la inauguració del Museu&Tour amb un espai de 446 m2, ofereix tant als aficionats com a curiosos en general, poder viure una excepcional experiència interactiva amb les noves tecnologies audiovisuals, ja que s’han destinat al voltant dels dos milions d’euros per a la posada en marxa d’un dels museus futbolístics més moderns del món.
Amb uns materials videogràfics interactius, per a que cada visitant puga moure’s lliurement per cada sala, es recorda el Vila-real agrícola del temps de Calduch, l’aparició de les primeres indústries a l’època de Fontdemora o la ciutat de més de 50.000 habitants que ha triomfat a la Lliga i a Europa de la mà del president Fernando Roig Alfonso, és a dir, el creixement del Villarreal CF amb els moments més impactants de la història del club, com ara l’ascens a 2a Divisió de 1970, el gol d’Alberto a Santiago de Compostel·la, les dues Intertotos, el subcampionat de Lliga, les participacions a l’Europa League i la Champions, el penal de Riquelme o la gran final de Gdansk amb el primer títol europeu.
També hi ha objectes de culte com ara la Copa de Campions de l’Europa League, les samarretes o les botes de les llegendes (des del CD Villarreal, passant pel Club Atlético Foghetecaz fins l’equipació actual) i, fins i tot, un “saló dels espills” on podeu buscar-vos cantant l’Himne oficial del club en un partit del Villarreal CF, però envoltats de seguidors a tocar de gespa, és a dir, submergits totalment dins del millor ambient de les jornades històriques.
El Museu, amb el nom d’Inmersión Villarreal consta de diferents estàncies tematitzades ambientades amb uns decorats, reals i virtuals, que donen la sensació a l’espectador d’haver entrat a les entranyes d’un submarí de veritat, ja que l’empresa Mediapro Exhibitions porta anys de dedicació al sector de creació i gestió de projectes museogràfics, com ja ha demostrat en altres grans clubs de futbol.
A més, per finalitzar l’exploració submarina, els espectadors són conduïts pels llocs més emblemàtics i exclusius de l’Estadi de la Ceràmica: graderies, terrenys de joc, sales de premsa, vestuaris, etc. La visita està calculada per fer-se en 1 hora i 45 minuts, és a dir, com un partit oficial amb el quart de descans, però sense descompte, se pot triar idioma en tots els espais interactius (valencià, castellà o anglés).
El Museu obre les portes la vesprada de cada dijous i divendres (de 16 a 19 h), els dissabtes matí (de 10 a 13 h) i vesprada (16-19h) i els diumenges al matí (10-13h), amb uns preus que oscil·len entre els 8€ (xiquets abonats i simpatitzants), 12€ (abonats adults i xiquets menors de 12 anys), 15€ (públic en general) i debades per als menors de 6 anys acompanyats.
Si encara no l’heu visitat, ara que fa tanta calor, penseu que l’aire condicionat va inclòs en el preu: a què espereu? Endavant!
Revista Poble nº 318, de juliol agost 2024
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada