dimecres, 21 de maig del 2008

EL CAS DEL TVRCAS


No estan els temps per despreciar res, almenys a les comarques centrals de Castelló. Que s'ha de fer un aeroport perquè som l'única província mediterrània que no compta amb aquesta infrastructura? D'acord... i si poguera fer-se amb diners públics de l'estat o de l'autonomia, millor encara. Que s'ha d'unir els pobles de La Plana mitjançant un transport públic terrestre, diguem-li carro-i-haca, trolebús o Panderola? D'acord, però si es fa amb diners públics de l'estat o de l'autonomia, i aquest transport ve acompanyat d'alguna cosa més, potser no serà, només, un parxe... perquè, de moment, el cas del TVRCAS o el blus del trolebús (encara que la mona es canvie de jaqueta, sempre serà mona), sona a parxe o solució puntual a molt llarg termini perquè no se diga que no se fa res...

En el cas de Vila-real, el TVRCas o transport de via reservada de Castelló, ens aportarà (d'ací a 5 anys, o més, és a dir, quan arribe) el següent:
1) Llevarà moltes places d'aparcament als carrers, ja que es de "via reservada".
2) Farà més estrets els ja estretíssims vials de la ciutat de Vila-real i, a més, ocuparà bona part dels escassos vials amples amb que comptem.
3) Com, al capdavall, es tracta d'un trolebús (l'amic Pasqual Batalla dixit), tampoc solucionarà el problema del transport entre Vila-real i, sobretot, Castelló (que mal comunicats que estem amb la capital de La Plana: perquè no es projecta un vial a dos carrils, per salvar la "Rotonda de la Muerte", semblant al projecte entre Vila-real i Onda per salvar l'autovialenta de les rodones?).

La comarca de La Plana (Baixa o Alta, tant se val) compta amb més de 300.000 habitants, amb tendència a l'alça, i es mereix un tracte preferent per part de la Generalitat Valenciana i el Govern de l'Estat que, des de sempre, ens han marginat a l'hora de realitzar les inversions mínimes que necessitem: Estacioneta de Castelló (per on no podrà pasar l'AVE ... Maria Puríssima, quina vergonya!), Hospitalet de Vila-real, desviamentet de la carretereta Nacionaleta 340 amb només un carrilet a cada costadet, etc.

Ja sabem que Solbes té problemes per quadrar els comptes a Madrid, la Generalitat Valenciana fa anys que no té un duro (deu mils de milions a les universitats i s'ho gasta tot a València capital), l'Ajuntament de Castelló tampoc, el de Vila-real -per ara- és el més ric, ja que s'han encabotat de seguir perdonant-li totes les inversions a la Generalitat i, per si quedava alguna cosa, els vila-realencs ens pagarem de les nostres butxaques la Ronda Sud-oest (en agraiment per l'agilitat a l'hora d'acabar les obres de la carretera d'Onda?, on no han estat capaços de desdoblar un miserable pontet a l'altura de l'AP-7?)... Però tenim un avantatge: a Vila-real no hi ha el perill de partir cap jardí o parc, per manca d'existències

Als anys seixanta del segle passat ens van furtar La Panderola, un ferrocarril de vapor que unia Castelló, Almassora, Vila-real, Onda i Borriana, ara ens estant furtant la paciència i, en l'aspecte fiscal, la cartera...

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Què tal si encetem uns VOLVALS al poble?

TONI PITARCH ha dit...

No creus que, de moment, ja n'hi ha molta peralta?

TONI PITARCH ha dit...

Perdoneu la broma, ara ja sé que són els VOL-VALS o voluntaris valencians... Us heu guanyat un enlláç al meu blog i, a més, ja hi podeu comptar amb Vila-real des d'avui mateix.

Laulauenlaseuatinta

Quan Vila-real era un poble (Rafael Beltrán / Antoni Pitarch)

Calendari de Lliga 2024/25

Vila-real, la nostra ciutat (1274-2024)

Els més visitats

El topònim Vila-real a la Península Ibèrica

Vila-real a rajaploma

TV3 EN DIRECTE

Horaris LligaBBVA

Dominio Casilda

Visualitzacions de pàgina l'últim mes