dimecres, 21 de maig del 2008
EL CAS DEL TVRCAS
No estan els temps per despreciar res, almenys a les comarques centrals de Castelló. Que s'ha de fer un aeroport perquè som l'única província mediterrània que no compta amb aquesta infrastructura? D'acord... i si poguera fer-se amb diners públics de l'estat o de l'autonomia, millor encara. Que s'ha d'unir els pobles de La Plana mitjançant un transport públic terrestre, diguem-li carro-i-haca, trolebús o Panderola? D'acord, però si es fa amb diners públics de l'estat o de l'autonomia, i aquest transport ve acompanyat d'alguna cosa més, potser no serà, només, un parxe... perquè, de moment, el cas del TVRCAS o el blus del trolebús (encara que la mona es canvie de jaqueta, sempre serà mona), sona a parxe o solució puntual a molt llarg termini perquè no se diga que no se fa res...
En el cas de Vila-real, el TVRCas o transport de via reservada de Castelló, ens aportarà (d'ací a 5 anys, o més, és a dir, quan arribe) el següent:
1) Llevarà moltes places d'aparcament als carrers, ja que es de "via reservada".
2) Farà més estrets els ja estretíssims vials de la ciutat de Vila-real i, a més, ocuparà bona part dels escassos vials amples amb que comptem.
3) Com, al capdavall, es tracta d'un trolebús (l'amic Pasqual Batalla dixit), tampoc solucionarà el problema del transport entre Vila-real i, sobretot, Castelló (que mal comunicats que estem amb la capital de La Plana: perquè no es projecta un vial a dos carrils, per salvar la "Rotonda de la Muerte", semblant al projecte entre Vila-real i Onda per salvar l'autovialenta de les rodones?).
La comarca de La Plana (Baixa o Alta, tant se val) compta amb més de 300.000 habitants, amb tendència a l'alça, i es mereix un tracte preferent per part de la Generalitat Valenciana i el Govern de l'Estat que, des de sempre, ens han marginat a l'hora de realitzar les inversions mínimes que necessitem: Estacioneta de Castelló (per on no podrà pasar l'AVE ... Maria Puríssima, quina vergonya!), Hospitalet de Vila-real, desviamentet de la carretereta Nacionaleta 340 amb només un carrilet a cada costadet, etc.
Ja sabem que Solbes té problemes per quadrar els comptes a Madrid, la Generalitat Valenciana fa anys que no té un duro (deu mils de milions a les universitats i s'ho gasta tot a València capital), l'Ajuntament de Castelló tampoc, el de Vila-real -per ara- és el més ric, ja que s'han encabotat de seguir perdonant-li totes les inversions a la Generalitat i, per si quedava alguna cosa, els vila-realencs ens pagarem de les nostres butxaques la Ronda Sud-oest (en agraiment per l'agilitat a l'hora d'acabar les obres de la carretera d'Onda?, on no han estat capaços de desdoblar un miserable pontet a l'altura de l'AP-7?)... Però tenim un avantatge: a Vila-real no hi ha el perill de partir cap jardí o parc, per manca d'existències
Als anys seixanta del segle passat ens van furtar La Panderola, un ferrocarril de vapor que unia Castelló, Almassora, Vila-real, Onda i Borriana, ara ens estant furtant la paciència i, en l'aspecte fiscal, la cartera...
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Quan Vila-real era un poble (Rafael Beltrán / Antoni Pitarch)
Els més visitats
-
En democràcia els pares i les mares poden triar per a les filles i els fills entre escola pública, concertada o privada. Durant ...
-
La Junta Electoral mitjançant el Boletín Oficial de la Província de Castelló va publicar ahir, oficialment, les candidatures municipals i a...
-
Adell, Bosch, Cardona, Ferrer, Grau, Gual, Mas, Nàcher, Nadal, Pitarch, Pons, Raga, Rubert, Roig, Ros, Sabater, Sala, Serra, Soler, Vidal, ...
-
PROCESOS Y CONTEXTOS EDUCATIVOS: ENTREVISTA A UN/A PROFESOR/A El presente cuestionario tiene como objetivo conocer la realidad ed...
-
Enllaç al programa de festes en pdf: complet i per a mòbil
3 comentaris:
Què tal si encetem uns VOLVALS al poble?
No creus que, de moment, ja n'hi ha molta peralta?
Perdoneu la broma, ara ja sé que són els VOL-VALS o voluntaris valencians... Us heu guanyat un enlláç al meu blog i, a més, ja hi podeu comptar amb Vila-real des d'avui mateix.
Publica un comentari a l'entrada