dijous, 10 de febrer del 2011

(D) ESPACIO VILA-REAL



(D)Espacio Vila-real o "Despacio" Vila-real? D'hort de taronges a descampat front a Porcelanosa. "Aquí hi posarem allò que vosté vullgui" resaven uns cartells en barceloní que van aparéixer pel Vila-real del primer alcalde democràtic Baptista Carceller... Ara podrien reaprofitar-los per anunciar l'Estació Intermodal, el Centre Comercial "La Vila", IKEA, Mundo Ilusión o La Bufa de la Gamba 2050, és a dir, "Despacio Vila-real"...



A més, se suposa que el promés nou espai comercial des de tants anys enrera és una iniciativa privada a la que els poders públics, com a molt, només poden recolzar amb l'adequació d'infraestructures com ara el desdoblament de la vergonyosa N-340 (de Nules cap al nord), una entrada/eixida a l'AP-7 (que a partir de Sagunt, cap al sud, passa d'AP-7 a A-7, és a dir, a la gratuïtat: un altre greuge secular!), etc. però també explicant que de cara a la creació de llocs de treball (tant si ve l'Hipercor d'El Corte Inglés o si se fa una nova Silicon valley com la de Microsoft a Califòrnia) ve a ser, només, un parxe mentre no se cree economia productiva diversificada... i això se pot fer quan les coses van bé, no ara mateix de pressa i corrents.

Ah, però venen eleccions, què innocent!, no havia caigut en el detall... Les úniques infrastructures públiques, inaugurades a Vila-real, en els darrers 25 anys són les Piscines Cobertes Municipals (ara "Yurema Requena"), el Pabelló Poliesportiu Bancaixa (com a "compensació" per la segregació de Les Alqueries?), el "revuelto" Mercat-Jutjat (ara en perill de revisió!), el nou Camp "El Madrigal", l'IES "Broch i Llop", el CEIP "Angelina Abad", la Plaça Major Patrimoni de la Humanitat (del que no s'ha de fer mai al centre d'una Vila medieval del segle XIII) i... potser em deixe ben poc, perquè les remodelacions d'escoles i instituts, diguen el que diguen els polítics, no és construcció nova... I l'Hospital de La Plana, no caldria oblidar-ho, és comarcal.

Mentrestant, Vila-real ha passat dels poc més de 35.000 habitants amb què comptàvem a la dècada dels vuitanta, després de la segregació de Les Alqueries, als més de 51.000 actuals... És a dir, que l'únic que ha crescut a la nostra ciutat ha estat el nombre d'habitants que no les infrastructures... Per no parlar de la disminució de finques cultivades de taronger, de les fàbriques de taulell que han tancat i dels establiments que han tancat la paredeta degut a la pressió de les grans superfícies comercials, l'externalització del Mercat ambulant als afores junt a l'estàtua del rei fundador Jaume I, etc, etc, etc.

6 comentaris:

carlos qajaq ha dit...

jo tinc interes de que si es fa, puga anar en bici amb seguretat

(carril bici)

TONI PITARCH ha dit...

És que, a més, queda molt al costat del traçat de La Panderola i se podria aprofitar l'avinentesa per enllaçar la ciutat amb una via verda... Molt bona idea, sí senyor!

...Però falta que es faça... durant el segle XXI...

carlos qajaq ha dit...

Hola

Fer una via verda al costat de un centre comercial, es com fer una casa de senyoretes, al costat de una guarderia. No mes hi ha que anar a la via de Benicassim, on circules especialment al principi per una maldita urbanització de gent be.


Jo vullc un carril bici, ample, pla i segur, per que la gent puga anar en bici, i no ser esclava del cotxe.



Que siga un rcorregut d´oci en este cas es una prioritat molt secundaria

TONI PITARCH ha dit...

Si tu ho dius (¿?), això de les senyoretes i la guarderia (¿?)... el projecte de recuperació del traçat de La Panderola com a via verde existeix i no veig la incompatibilitat amb un carril-bici per cap lloc (¿?)... Ara, si a tu l'únic que t'interessa és la bicicleta, això és una altra cosa...
A mi m'interessa Vila-real en general, un Vila-real ple de carrils-bici (que no tenim), però també de moltes altres coses que tampoc...

carlos qajaq ha dit...

bueno, no mes he tractat de dir que pèr desgracia, a Vila-real no tenim un patrimomi mediambiental, per on puga pasar una via verda.

Per a mi la ruta de la Panderola te un valor sentimental, que es molt loable, pero dificl de vendre a la gent de fora, perque basicament son camins de tarongers


Per aixo pense que el carril bici a eixe centre ha de ser ample, recte i directe, deixant el tema turistic i/o d´oci de la Panderola per un altre projecte.


Entenc que una via verda ha de pasar per un paisatge mediambiental ric i natural.....no per un centre comercial, ahi el simil de la guarderia i la casa de cites :)

carlos qajaq ha dit...

jo personalment aposte per un vila-real per les persones, no per els cotxes---i en exia linea esta llevar espai als cotxes en favor dels peatons primer, i les bicis, despres.

Laulauenlaseuatinta

Quan Vila-real era un poble (Rafael Beltrán / Antoni Pitarch)

Calendari de Lliga 2024/25

Vila-real, la nostra ciutat (1274-2024)

Els més visitats

El topònim Vila-real a la Península Ibèrica

Vila-real a rajaploma

TV3 EN DIRECTE

Horaris LligaBBVA

Dominio Casilda

Visualitzacions de pàgina l'últim mes